Status message

Submissions for this form are closed.

Make-a-Difference Award (100% publieksstemmen)

De Make-a-Difference Award gaat naar een jongere die een pluim verdient voor hoe hij/zij van betekenis is voor anderen. Zoals Jezus diende zonder zichzelf op de voorgrond te brengen, maakt deze jongere het verschil door zichzelf aan de kant te zetten. Stemmen kan onderaan deze pagina ten tot en met 27 april. Vergeet zeker geen tickets te boeken voor de awarduitreiking op 10 mei!
  • Pieterjan Boom

    “Soms lopen dingen positief zo onnatuurlijk, dat het niet anders kan dan dat God er tussen zit.”

    Pieterjan heeft zijn eigen bedrijf. Als schrijnwerker ondersteunt hij praktisch de kerk, kampwerking of christelijke evenementen. Hij zegt: “In mijn bedrijf kom ik vaak in contact met klanten, waarvan de meeste dan ook al snel te weten komen dat ik christen ben en wat dat dan inhoudt.”

     “Ik denk dat als God je tijd, middelen en talenten geeft om mensen te kunnen dienen je niet zomaar nee kan zeggen. Alles wat je hebt, krijg je van God. Het is dan vanzelfsprekend dat je het zoveel mogelijk doorgeeft aan anderen. Als christenen zouden we niet op onszelf gericht mogen zijn, maar juist op andere mensen.”

    In Gent zit hij in het bestuur van een interkerkelijke jeugdbeweging. Daarnaast organiseert hij met enkele anderen een jongvolwassenengroep, en voor 2015 zijn er plannen voor een jongvolwassenenkamp.

    “In het jeugdwerk wil ik jongeren aanmoedigen om God te leren kennen, Hem op te zoeken en Jezus’ voorbeeld te volgen in hun leven. Als je God vraagt om je leven vorm te geven, zal Hij dat ook echt doen. Als je eenmaal met hem samenleeft, ga je God ook zien in je dagelijks leven. In alle moeilijkere momenten, zowel in mijn privéleven als in mijn bedrijf, heeft God voor een uitkomst gezorgd en ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dat verhaal.”

  • Jonas Vanheusden

    “Mijn visie is dat er een nieuwe generatie opstaat die God aanbidt.”

    Jonas is de jongste van de genomineerden. Zelf nog student in het middelbaar onderwijs is hij volop bezig met muziek, drama en kinderwerk. Hij volgt muziekschool, zingt en speelt gitaar. Hij dient God vooral met acteren in de jeugdkerk of op kampen. Daarnaast werkt hij mee in het kinderwerk van zijn kerk, en wil hij de animatorcursus volgen.

    Ook op kinderkampen zit hij meestal in het dramateam, en daar kan hij iedereen als een blok voor hem laten vallen. Doorheen kleine en grote dingen merkt hij dat God er is: “Als je je met God bezighoudt, dan ervaar je Zijn liefde.”

    Zijn visie voor de mensen rondom zich is niet klein: “Ik hoop dat er een doorbraak kan zijn in het geloof. En dat er een nieuwe generatie opstaat die God groot maakt. Dit zou duidelijk moeten worden voor de hele wereld.”

    “Ik probeer zo veel mogelijk anderen te onderwijzen in hoe God mij onderwijst. Ik probeer het stuur van mijn eigen leven los te laten en God de overhand te geven. Dit lukt me niet altijd natuurlijk. Maar op de momenten dat het lukt dan zie ik de Geest werken doorheen mezelf en anderen om me heen, en dit is prachtig om mee te maken.”

  • Annika Vanhartingsveldt

    “Heer, gebruik mij, zet mij in om bekend te maken wie u bent.”

    Annika creëert graag. Creativiteit gecombineerd met Gods inspiratie schept eindeloze mogelijkheden. In Annika’s hart leeft een grote passie voor jonge mensen, kinderen in het bijzonder.

    Ze zegt: “Ik geloof dat het meest kostbare dat we hier op aarde hebben, tijd is. Die tijd wil ik gebruiken om mij toe te wijden aan Gods grote hart voor jonge mensen.” Ze focuste eerst op tieners. Tieneravonden leiden, missiereizen voor jongeren organiseren, evenementen vormgeven zoals Teenstraining,… Tot God haar bijna twee jaar geleden iets anders gaf.

    Annika had een sollicitatie ingestuurd bij EJV als tienercoördinator, maar het EJV vroeg haar om als kindercoördinator te solliciteren. Annika: “Dat zag ik eerst niet zo zitten, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik heb God gezegd dat ik de volgende drie weken door de bril van een kind naar deze wereld zou kijken. Na die drie weken was ik zo bewogen door wat ik gezien had dat ik wist, dit is Gods roeping voor mijn leven.”

    Annika’s visie is dat Vlaanderen haar kinderen opnieuw de aandacht en de plaats zal geven die God hen geeft. Dat leiders hun kinderwerk als prioriteit gaan zien en de nood zullen zien om na te denken over hoe ze de kinderen in hun kerken en in hun straten de liefde van God bekend kunnen maken.